NL
Stretch & flexibility:

Een les voor iedereen die graag wat leniger zou willen worden.
We gaan met diverse oefeningen aan de slag om de flexibiliteit in o.a. heupen, schouders en rug te verbeteren.
Kleding: Een top of shirt met een broekje of legging. Beenwarmers en/of sokken raden wij ook aan mee te nemen.
En neem ook een handdoek mee voor op je matje.

Active flexibility:
Flexibiliteit is het vermogen van een spier of spiergroepen om zich passief langer te maken. Je passieve flexibiliteit, ofwel ONBRUIKBARE bewegingsuitslag. Actieve Flexibiliteit (= mobiliteit) is de actieve controle die je hebt over je flexibiliteit; BRUIKBARE bewegingsuitslag. In de les Active Flexibility, zul je aan de hand van mobiliteitstraining leren het verschil tussen je passieve en actieve flexibiliteit kleiner te maken, je BRUIKBARE bewegingsuitslag te vergroten en maximale lichaamscontrole te ontwikkelen. Hiermee krijg je controle over je gehele bewegingsuitslag en worden je gewrichten en spieren sterker en gezonder. En loop je minder kans op een blessure.
Kleding: Een top of shirt met een broekje of legging. Beenwarmers en/of sokken raden wij ook aan mee te nemen.
En neem ook een handdoek mee voor op je matje.

ENG
Stretch & flexibility:
A lesson for anyone that wants to be more flexibel.
We do several different exercises to improve your flexibility in your hips, shoulders and back.
Clothing: A top or shirt with shorts or legging. Legwarmers and/or socks are also good to bring.
And bring your own towel for on your mat.

Active flexibility:
Flexibility is the ability to passively achieve a range of motion. In other words “USELESS RANGE” one has no control over. Active Flexibility (= Mobility), on the other hand, is the ability to actively control your joints throughout their (passive) flexibility: “USEABLE RANGE”. In this class you will learn to close the gap between your passive and active flexibility, expand your USEABLE ranges of motion and maximize body control. The focus of this class is joint health & longevity, body control and injury mitigation.
Clothing: A top or shirt with shorts or legging. Legwarmers and/or socks are also good to bring.
And bring your own towel for on your mat.